Home / Trainingen / Training leidinggeven aan een netwerksamenwerking
Training leidinggeven aan een netwerksamenwerking
Veel onderwijs, arbeidsmarkt- en economieprojecten spelen zich af binnen netwerken. Vanuit bijvoorbeeld arbeidsmarktregio’s, Economic Boards, RES-regio’s worden veel samenwerkingen en netwerkorganisaties opgezet. In deze incompany training gaan we de diepte in over hoe je succesvolle netwerksamenwerkingen opzet, hoe je netwerkorganisaties vormgeeft en welke rol je daarin speelt als netwerkmanager. Je gaat daarbij o.a. aan de slag met een Serious Game voor een optimale leerervaring. De training bestaat uit 3 modules: Inleiding netwerken en social capital, Netwerksamenwerking,
Projectdesign en financial engineering.
Download de brochure
De veranderende omgeving vraagt om steeds meer flexibele vormen van organiseren. Een manier is om projecten op te zetten en flexibele samenwerkingsverbanden in te richten. Dit doen we ook steeds meer met zijn allen in een netwerk met meerdere partners. Zeker in het domein van regionale economie, het sociaal domein, onderwijs en arbeidsmarkt.
In de training behandelen we om te beginnen de basistheorie over netwerken. We maken een vergelijking tussen netwerken. Ook geven we hoe je sociaal kapitaal vergroot kan worden. In de training ga je ook reflecteren op je eigen positie in het netwerk en hoe je deze nog verder zou kunnen versterken. We gaan vaststellen met wie je in een netwerk wilt samenwerken. Op deze manier heb je een prima basis om binnen je werk strategischer met je netwerk om te gaan.
In de tweede module ga je een Serious Game spelen, waarin je netwerksamenwerking gaat opzetten. Na deze gedeelde ervaring gaan we er uitgebreid op terugblikken en reflecteren. Het leereffect is door deze spelervaring extra groot.
Als laatste gaan we aan de slag met projectdesign en financial engineering. Er komen steeds meer budgetten om projectmatig problemen op te lossen. Maar hoe zet je nou effectief projecten in elkaar met partners van andere organisaties? En hoe stel je vervolgens een passende begroting op? Ook de verduurzaming van projecten en samenwerkingsverbanden komt aan bod.
Programma
In de training gaan we in op de volgende onderwerpen:
Jouw trainer
Lars Damen
Trainer, senior consultant & partner Wise up Consultancy
Brigitte Jansen
Trainer & senior consultant
Zo gaan we te werk
De incompany training duurt 3 dagdelen van 3,5 uur (ochtend of middag). Wij streven naar 6-12 deelnemers per training.
JE INVESTERING
De kosten bedragen €495,- excl. BTW per deelnemer. Dit is all-in, dus alle cursuskosten en deelname aan de Serious Game zijn hierbij inbegrepen.
De kosten bedragen €495,- excl. BTW per deelnemer. Dit is all-in, dus alle cursuskosten en deelname aan de Serious Game zijn hierbij inbegrepen.
WAT LEVERT HET JOU OP?
Testimonials
Avans University of Applied Sciences
Jacomine Ravensbergen
Schrijf je in voor de training
Ik heb eerst nog een vraag
Toch eerst nog wat vragen? neem dan contact met ons op of stel een vraag
Recente publicaties
De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest op het gebied van e-dienstverlening, online communicatie en het gebruik van artificial intelligence (AI). Het is dan ook van groot belang dat overheidsinstanties zich verder ontwikkelen om in te spelen op deze digitale veranderingen, zodat ze effectief kunnen communiceren en daarmee inspelen op de behoeften van de burger. Door gericht aandacht te besteden aan het verhogen van de digitale toegankelijk, het segmenteren van verschillende doelgroepen en het toepassen van AI, kan een overheidsinstantie effectiever communiceren met burgers.
In de reeks interviews met Wise up collega’s, horen we dit keer graag van Anneloes Steentjes. In mei 2024 is ze begonnen als consultant bij Wise up. Hoe is het ondertussen met Anneloes? Tijd om haar wat beter te leren kennen.
Dit whitepaper is gericht op professionals binnen (semi-)overheidsinstanties, die de ambitie hebben om met communicatie het vertrouwen in hun organisatie te vergroten. Het vertrouwen in organisaties en publieke figuren staat al jarenlang onder druk. We laten zien waarom vertrouwen essentieel is voor het succes van organisaties en hoe je dit kunt bevorderen door gerichte communicatie-inspanningen. Maak van communicatie een krachtig instrument om vertrouwen te winnen en impact te maken.