Skip to content
Blog

Interview met Wise up collega: Bart Rikken

Datum
31 maart 2023
Leestijd
4 minuten
Deel

Bart is in november begonnen als consultant bij Wise up. Wat heeft hem bewogen om voor Wise up aan de slag te gaan? En hoe bevalt het? Tijd om Bart beter te leren kennen.

Bart in het kort – heeft een passie voor marketing – is sportief – houdt van lekker eten – is bedrijfskundige – kan ook fungeren als bloemkool boer

Bart heeft eerst bedrijfskunde gestudeerd aan het HBO en is daarna een master marketing gaan doen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij heeft voor deze master gekozen omdat binnen de marketing zowel bedrijfskundige elementen aan bod komen maar er ook veel ruimte is voor creativiteit. Juist deze combinatie tussen inhoud en creativiteit speekt hem aan. In zijn vrije tijd sport hij graag, hij doet al jaren aan korfbal bij KV Noviomagum in Nijmegen. Daarnaast spreekt hij graag met mensen af om een terrasje te pakken of gezellig samen te eten. Bart woont momenteel in Nijmegen.

Hoe begin jij je dag?

Als ik ‘s ochtends wakker word dan zet ik als eerste mijn telefoon aan, speel er een klein spelletje op en dan ga ik me klaarmaken om richting werk te gaan. Ik neem het ontbijt mee naar werk, omdat ik ’s ochtends nog niet heel veel eetlust heb. Het eerste wat ik op werk doe is mijn e-mails checken met een boterham in de hand en vervolgens ga ik aan de slag met de taken die ik op dat moment heb lopen. Ik probeer zo min mogelijk thuis te werken, aangezien ik graag onder de mensen kom.

Wat heeft jou bewogen om bij Wise up aan de slag te gaan? En hoe bevalt het?

Ik ben de afgelopen zomer afgestudeerd en was op zoek naar een baan waarin ik mijn creatieve, analytische en organisatorische vaardigheden kon combineren. Dit zag ik allemaal terugkomen in deze baan als consultant. Het leek mij heel leuk om deze uitdaging aan te gaan. Ik ben bij Wise up terechtgekomen, omdat ik het idee heb dat ik hier impact kan maken op de samenleving en de organisaties waarbij ik aan de slag kan gaan. Daarnaast hou ik van afwisseling en vind ik contact met mensen belangrijk. Ik heb nu de eerste paar maanden erop zitten en het is me opgevallen dat veel organisaties heel anders in elkaar zitten en dat zorgt voor veel afwisseling en dat maakt het hartstikke leuk. Daarnaast merk ik dat het Wise up team heel leuk is en dat ik het goed kan vinden met alle collega’s.

Als je een droomopdracht zou omschrijven, hoe ziet deze er dan uit?

In het ideale geval kan ik mijn creatieve en organisatorische vaardigheden combineren en kan ik met mijn marketingachtergrond en ervaring met grafische vormgeving aan de slag. Dat is voor mij de ideale combinatie van interessegebieden en ik hoop dat deze vaardigheden en interesses gecombineerd worden tijdens mijn opdrachten. Ik vind het ten slotte cruciaal om sociale interactie te hebben en ik kom daarom graag fysiek bij opdrachtgevers langs.

Wat zouden mensen niet van jou verwachten?

Ik sta erom bekend dat ik altijd heel enthousiast en vriendelijk ben richting anderen en dat zit ook heel dicht bij me, maar ik ben wel iemand die de leiding neemt en mensen durft aan te spreken. Hierdoor worden ook resultaten behaald. Ik kan mezelf dus omschrijven als daadkrachtig. Wat daarnaast niet veel mensen weten is dat ik ooit heb meegespeeld in een reclame van Lidl. Hiervoor moest ik in Amsterdam zijn en werd ik gecast als bloemkool-boer. Ik was wel een hele onervaren boer, want ik ben zelf altijd opgegroeid in de stad.

Ben je benieuwd naar wat Bart voor jouw organisatie kan betekenen? Of wil je graag verder praten? Neem dan contact op via bart.rikken@wiseup.nl. Bekijk hier het volledige profiel van Bart Rikken.

Over Wise up Consultancy: Wij helpen (semi)overheden, onderwijsinstellingen en netwerkorganisaties bij het oplossen van vraagstukken op het gebied van arbeidsmarkt, onderwijs en economie. Dit doen we door het inzetten van ervaren project- en programmamanagers, enthousiaste onderzoekers en bevlogen adviseurs. Hiermee brengen we complexe opdrachten en vraagstukken van onze klanten tot een succesvol resultaat zodat zij zelf kunnen excelleren. Hiermee bewerkstelligen we maatschappelijke impact door de arbeidsmarkt in balans te houden en zo veel mogelijk mensen mee te laten doen.

Wise up Trainingen

Onze inzichten in je inbox?

Schrijf je dan in voor de Wise up nieuwsbrief. Wekelijks nieuwe inzichten in je inbox.