Skip to content
Masterclass

Masterclass Storytelling met impact

In onze masterclass Storytelling met impact leer je hoe je verhalen kunt inzetten om authenticiteit te vergoten, een boodschap krachtig over te brengen en een blijvende indruk achter te laten. Storytelling helpt communicatie maximaal effect te geven door (complexe) boodschappen om te zetten in verhalen die emoties oproepen, onthouden worden en verbinden met het publiek. Ga aan de slag met storytelling!

Datum: woensdag 19 maart
Kosten: Gratis
Duur: 2 uur van 13:00 uur tot 15:00 uur
Locatie: Utrecht

Als professional binnen de (semi-)overheid weet je hoe belangrijk effectieve communicatie is. Met storytelling zet je jouw organisatie authentiek en menselijk neer, versterk je relaties met stakeholders en bouw je effectief aan een positieve reputatie.

Wat is Storytelling?
Storytelling is het vertellen van verhalen om informatie, emoties of ideeën op een boeiende en betekenisvolle manier over te brengen. Een storytellingtraject haalt de impliciete meningen en verhalen naar boven en maakt ze expliciet. Storytelling helpt communicatie maximaal effect te geven door (complexe) boodschappen om te zetten in verhalen die emoties oproepen, onthouden worden en verbinden met het publiek. Storytelling is dus een krachtige manier om mensen te binden aan je organisatie (bij verandermanagement bijvoorbeeld) en om nieuwe mensen te interesseren voor de organisatie (bij employer branding of marketing). Dit helpt om:

  • Authenticiteit te vergroten: toon de menselijke kant van jouw organisatie en versterk het vertrouwen intern of extern.
  • Jouw boodschap krachtig over te brengen: maak complexe thema’s toegankelijk en begrijpelijk voor je doelgroep.
  • Een blijvende indruk achter te laten: creëer verhalen die emoties raken en blijven resoneren.
  • Tijdens het storytellingtraject te luisteren, écht te luisteren naar de verhalen van je medewerkers (en klanten).

In onze masterclass Storytelling leer je de beginselen van hoe je verhalen kunt inzetten om dit te doen.

Programma

In de masterclass gaan we in op de volgende onderwerpen:

check
Waarom en wanneer storytelling effectief is
check
De blauwdruk voor storytelling waarbij je de strategie bepaalt
check
Canvassen die je helpen het verhaal in kaart te brengen
check
Krachtige voorbeelden van storytelling in de praktijk, die inspireren
check
Welke eerste stappen jij concreet kunt zetten om dit zelf toe te passen

Zo ziet het proces van aanmelding tot afronding van de masterclass eruit:

🧬 sign-in - Light
1. AANMELDEN VOOR DE EERSTVOLGENDE EDITIE
Maak je interesse kenbaar middels het inschrijfformulier onderaan deze pagina. Na inschrijving ontvang je van ons een mail met meer informatie over je deelname.
Capa_1
2. FYSIEKE MASTERCLASS
De masterclass vindt plaats op onze locatie in Cuijk of Utrecht. We werken met kleinschalige groepen zodat er veel persoonlijke aandacht kan worden geboden. Je gaat met een concreet plan van aanpak naar huis.
Capa_1-1
3. VERVOLGBESPREKING ÉÉN-OP-ÉÉN
Je gaat in een 1:1 online meeting, samen met onze communicatieadviseur, het plan van aanpak uitwerken tot verdere concrete acties (niet verplicht).

Jouw trainer

Foto van consultant Lisanne

Lisanne Drinhuyzen

Gecertificeerde trainer, communicatieadviseur & consultant

Lisanne heeft een passie voor communicatie, met een specialisme in de positionering van organisaties in de publieke sector. Vanuit haar achtergrond in het onderwijs, als docent Communicatie, heeft ze kennis van alle facetten binnen communicatie. Als creatieve denker en doener bedenkt ze strategieën om zichtbaarheid voor organisaties en initiatieven te krijgen. Hierbij ontwikkelde ze trainingen voor professionals in onder andere pitch- & presentatievaardigheden en storytelling. Lisanne heeft ervaring als communicatieadviseur, coach, procesbegeleider en grafisch ontwerper. Ze werkt doelgroepgericht, waarbij ze strategie kan vertalen naar operatie.

Zo gaan we te werk

Meld je aan voor de gratis masterclass ‘Storytelling met impact: bouw vertrouwen en versterk relaties’ en verbreed je kennis in slechts 2 uur. In deze masterclass gebruiken we modellen en canvassen die je helpen om meteen aan de slag te gaan met storytelling. De masterclass biedt concrete handvatten om de communicatie van je organisatie op een boeiende en betekenisvolle manier over te brengen.

JE INVESTERING

Wise up wil hiermee haar kennis en ervaring graag delen en vermenigvuldigen. Er zijn daarom geen kosten verbonden aan deelname van deze masterclass. Er is altijd veel interesse voor onze gratis masterclasses en er is een beperkt aantal plaatsen (maximaal 10 per sessie). Dus meld je meteen aan!

Deze masterclass heeft een waarde van € 245,- maar is nu nog helemaal gratis! Mocht je onverhoopt niet kunnen, meld je dan uiterlijk 24 uur van tevoren bij ons af. Zo niet dan behouden wij ons het recht voor om deze kosten alsnog bij je in rekening te brengen.

WAT LEVERT HET JOU OP?

Gratis fysieke masterclass van 2 uur
Begeleiding van een gecertificeerde trainer
Kennis van de storytelling blauwdruk, met bijbehorende canvassen en modellen
Handvatten om storytelling eigen te maken
Een eigen plan van aanpak voor inspirerende communicatie door middel van storytelling

Schrijf je in voor de Masterclass

Ik heb eerst nog een vraag

Toch eerst nog wat vragen? neem dan contact met ons op of stel een vraag

Margot Vaarmeijer

Trainingscoördinator

Recente publicaties

P1188316
Blog
Vijf sturingsprincipes van een programmamanager

Een programmamanager stuurt op strategische doelen door keuzes te maken die verandering realiseren, in samenhang met inspanningen en middelen. Succesvol programmamanagement vraagt om inzicht in machtsbronnen, een overzichtelijke organisatiestructuur en goed leiderschap. Door scherp te monitoren en waar nodig bij te sturen, behoud je grip op voortgang en resultaat. Met deze vijf sturingsprincipes versterk je de effectiviteit van elk programma.

P1233152
Blog
De toekomst van werk: 5 tips voor succesvolle Talentacquisitie en -behoud

Het aantrekken en behouden van talent is cruciaal voor succes in een krappe arbeidsmarkt. Organisaties moeten zich aanpassen aan demografische veranderingen, de impact van automatisering en de groeiende diversiteit van de beroepsbevolking. Belangrijke tips zijn het versterken van de bedrijfscultuur, het accepteren van verloop, investeren in interne mobiliteit en vitaliteit, het creëren van een leercultuur, en het versterken van employer branding.

Ontwikkelpaden
Blog
Hoe Regionale Werkcentra en Sectorale Ontwikkelpaden elkaar kunnen versterken

De uitrol van Regionale Werkcentra over de 35 arbeidsmarktregio’s en de ontwikkeling van Sectorale Ontwikkelpaden. Twee krachtige bouwstenen die – mits goed op elkaar afgestemd – een doorbraak kunnen realiseren in het beter matchen van mens en werk. Maar hoe sluit je een landelijk initiatief als sectorale paden aan op de lokale praktijk van werkzoekenden, werkgevers en onderwijs? En welke rol spelen de regio en het werkcentrum hierin?