Home / Trainingen / Masterclass Storytelling met impact

Masterclass Storytelling met impact
In onze masterclass Storytelling met impact leer je hoe je verhalen kunt inzetten om authenticiteit te vergoten, een boodschap krachtig over te brengen en een blijvende indruk achter te laten. Storytelling helpt communicatie maximaal effect te geven door (complexe) boodschappen om te zetten in verhalen die emoties oproepen, onthouden worden en verbinden met het publiek. Ga aan de slag met storytelling!
Kosten: Gratis
Duur: 2 uur van 13:00 uur tot 15:00 uur
Locatie: Utrecht
Als professional binnen de (semi-)overheid weet je hoe belangrijk effectieve communicatie is. Met storytelling zet je jouw organisatie authentiek en menselijk neer, versterk je relaties met stakeholders en bouw je effectief aan een positieve reputatie.
Wat is Storytelling?
Storytelling is het vertellen van verhalen om informatie, emoties of ideeën op een boeiende en betekenisvolle manier over te brengen. Een storytellingtraject haalt de impliciete meningen en verhalen naar boven en maakt ze expliciet. Storytelling helpt communicatie maximaal effect te geven door (complexe) boodschappen om te zetten in verhalen die emoties oproepen, onthouden worden en verbinden met het publiek. Storytelling is dus een krachtige manier om mensen te binden aan je organisatie (bij verandermanagement bijvoorbeeld) en om nieuwe mensen te interesseren voor de organisatie (bij employer branding of marketing). Dit helpt om:
- Authenticiteit te vergroten: toon de menselijke kant van jouw organisatie en versterk het vertrouwen intern of extern.
- Jouw boodschap krachtig over te brengen: maak complexe thema’s toegankelijk en begrijpelijk voor je doelgroep.
- Een blijvende indruk achter te laten: creëer verhalen die emoties raken en blijven resoneren.
- Tijdens het storytellingtraject te luisteren, écht te luisteren naar de verhalen van je medewerkers (en klanten).
In onze masterclass Storytelling leer je de beginselen van hoe je verhalen kunt inzetten om dit te doen.

Programma
In de masterclass gaan we in op de volgende onderwerpen:
Zo ziet het proces van aanmelding tot afronding van de masterclass eruit:
Jouw trainer

Lisanne Drinhuyzen
Gecertificeerde trainer, communicatieadviseur & consultant
Zo gaan we te werk
Meld je aan voor de gratis masterclass ‘Storytelling met impact: bouw vertrouwen en versterk relaties’ en verbreed je kennis in slechts 2 uur. In deze masterclass gebruiken we modellen en canvassen die je helpen om meteen aan de slag te gaan met storytelling. De masterclass biedt concrete handvatten om de communicatie van je organisatie op een boeiende en betekenisvolle manier over te brengen.
JE INVESTERING
Wise up wil hiermee haar kennis en ervaring graag delen en vermenigvuldigen. Er zijn daarom geen kosten verbonden aan deelname van deze masterclass. Er is altijd veel interesse voor onze gratis masterclasses en er is een beperkt aantal plaatsen (maximaal 10 per sessie). Dus meld je meteen aan!
Deze masterclass heeft een waarde van € 245,- maar is nu nog helemaal gratis! Mocht je onverhoopt niet kunnen, meld je dan uiterlijk 24 uur van tevoren bij ons af. Zo niet dan behouden wij ons het recht voor om deze kosten alsnog bij je in rekening te brengen.
Wise up wil hiermee haar kennis en ervaring graag delen en vermenigvuldigen. Er zijn daarom geen kosten verbonden aan deelname van deze masterclass. Er is altijd veel interesse voor onze gratis masterclasses en er is een beperkt aantal plaatsen (maximaal 10 per sessie). Dus meld je meteen aan!
Deze masterclass heeft een waarde van € 245,- maar is nu nog helemaal gratis! Mocht je onverhoopt niet kunnen, meld je dan uiterlijk 24 uur van tevoren bij ons af. Zo niet dan behouden wij ons het recht voor om deze kosten alsnog bij je in rekening te brengen.

WAT LEVERT HET JOU OP?
Schrijf je in voor de Masterclass
Ik heb eerst nog een vraag
Toch eerst nog wat vragen? neem dan contact met ons op of stel een vraag

Recente publicaties
Het leren van menselijke vaardigheden zoals kritisch denken, creativiteit en samenwerken wordt belangrijker. Flexibiliteit en het vermogen om nieuwe technologieën snel eigen te maken zijn hierbij van groot belang. Tegelijkertijd stelt AI ons ook voor uitdagingen: ethische afwegingen, veranderende rollen en de noodzaak om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Deze leerevolutie raakt alle sectoren, maar nergens zo prominent als in het onderwijs en binnen organisaties. Juist daar speelt leren en ontwikkelen een centrale rol in het leven van mensen. Hoe ga je daar mee om? Hoe blijf je bij, innoveer je en help je mensen ontwikkelen?

Bij arbeidsmarktkrapte blijft de reflex bestaan om direct te werven, terwijl het échte probleem vaak zit in hoe ontwikkeling, inzet en samenwerking zijn georganiseerd. Dit verschil wordt bewerkstelligd door slimmer te organiseren: het werk en de mensen zo inrichten dat bestaande medewerkers kunnen doorgroeien, nieuwe doelgroepen kunnen instromen en organisaties samen hun schaarse capaciteit beter benutten.